- 30
- 60
- 120
Longines: lux şi acurateţe
Longines reprezintă una din cele mai apreciate mărci de ceasuri de lux din lume, un adevărat etalon care îmbină stilul şi eleganţa cu precizia ceasurilor elvețiene. Create din oțel, titan, metal prețios sau înnobilate cu diamante, ceasurile Longines reprezintă un accesoriu clasic și rafinat.
Istoria
Istoria mărcii de ceasuri Longines începe în Elveţia anului 1832, în Saint-Imier. Aici Auguste Agassiz punea bazele a ceea ce avea sa devină una dintre cele mai importante mărci de ceasuri de lux. Începând de la producţia manuală de piese pentru ceasurile de buzunar, munca lui Agassiz este continuată de nepotul său, Ernest Francillon care, în 1867, inaugurează una dintre primele fabrici de ceasuri elveţiene în Les Longines, zonă al cărei nume urma să fie purtat mai departe de celebra marcă de ceasuri. În acelaşi an au prezentat calibrul 20A, un mecanism produs integral de către Longines cu armare prin remontoir şi cheie, care avea marcat pe el sigla, denumirea firmei şi numele lui Francillon.
În 1880 Longines îşi înregistrează logo-ul, clepsidra înaripată, care reprezintă cea mai veche marcă înregistrată a unui fabricant de ceasuri. Pionieratul acestei mărci nu se opreşte însă aici. În 1905 introduc primul ceas de mână iar în 1912 primul ceas cronograf, ce a fost iniţial folosit pentru a cronometra o cursă de cai. Ulterior cronograful Longines avea să fie declarat Ceasornic Oficial pentru o serie de concursuri sportive, inclusiv Jocurile Olimpice. Longines au reuşit astfel să creeze un mod specific pentru a cronometra timpul pentru fiecare sport in parte: echitație, ski sau gimnastică.
Ceasurile Longines au însoţit pioneri ai aviaţiei şi numeroşi exploratori în expediţiile lor, iar începând cu 1919 Longines a devenit furnizor al Federaţiei Aeronautice Internaţionale. Câţiva ani mai târziu, în 1925, aceste ceasuri au fost folosite şi în zborul lui Locatelli către Polul Nord. De asemenea, primul zbor de traversare a Atlanticului a fost cronometrat cu un ceas Longines. În 1960 Longines prezintă publicului cel mai subţire ceas electromagnetic iar în 1969 primul ceas cibernetic cu quartz. Mai târziu, în 1984, Longines lansează ceasul Conquest VHP (Very high precision). Inovaţie după inovaţie, ceasurile Longines au reuşit sa se remarce prin design şi rafinament, aducând toate aceste noutăţi tehnice sub emblema luxului şi stilului.
Colecţii
De peste 180 de ani, ceasurile Longines sunt sinonime cu eleganţa şi precizia elveţiană, alăturate în patru colecţii de lux: Elegance, Watchmaking Tradition, Sport si Heritage. Colecţiei Elegance îi aparţin ceasurile Longines Dolcevita, lansate în 1997 şi inspirate de modul de viaţă italian, boem şi stilat; urmate de Longines PrimaLuna, elegante şi sofisticate, dar şi clasicele La Grande Classique de Longines, cu un graţios design slim. Colecţia Watchmaking Tradition transpune în prezent liniile clasice de la 1832 prin patru modele: The Longines Master Collection, Longines Evidenza, The Longines Saint-Imier Collection şi Conquest Classic, care amintesc de măiestria orologilor de la începutul secolului al XIX-lea.
Colecţia Sport se adresează persoanelor active, ce vor sa facă performanţă în sport, prin modelele HydroConquest şi Conquest, ce aduc laolaltă inovaţia tehnică şi eleganţa. Este de asemenea, binecunoscut parteneriatul dintre marca Longines şi lumea sportului, al cărei susţinător a fost de-a lungul timpului atât prin inovaţiile care au ajutat la optimizarea performanţelor din acest domeniu cât şi prin diferitele campanii de sponsorizare.
Colecţia Heritage este cea care poartă în sine istoria Longines. În această colecţie regăsim piesele de referinţă ale mărcii Longines, precum Lindbergh Hour Angle Watch (celebrul ceas pe care Lindbergh l-a creat pentru un pilot de avion) sau Longines Weems Second-Setting Watch, care reprezintă un tribut pentru sistemul de navigare creat de Căpitanul Philip van Horn Weems.
Fiecare ceas are propria sa poveste spusa prin forme, design şi culoare. Ceasurile Longines sunt un simbol al luxului şi al eleganţei. Au avut ca ambasadori de-a lungul timpului persoane cu notorietate, sportivi sau actori, precum Audrey Hepburn, Humphrey Bogart, Kate Winslet, Stefanie Graf, Andre Agassi sau Simon Baker.
Pentru bărbaţi sau damă, sportivi sau oameni de afaceri, colecţiile Logines se adresează persoanelor de toate vârstele cărora le place să se facă cunoscute prin fineţea ceasului pe care îl poartă şi care adeseori poate reprezenta mai mult decât o carte de vizită. Emanând stil şi eleganţă, ceasurile Longines reprezintă un accesoriu rafinat, luxos şi funcţional, care este în acelaşi timp un indiciu valoros al bunăstării financiare.